Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

FAQ - Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest voorkomende vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact op.​

Start & Basis

Je start met het ontvangen of downloaden van je digitale stempelkaart via een QR-code, e-mail of directe link. Daarna voeg je hem eenvoudig toe aan je Apple Wallet of Google Wallet.

Heel eenvoudig: binnen één minuut kun je beginnen met sparen. Geen aparte app nodig — alles werkt direct vanuit je digitale portemonnee.

Je spaart automatisch bij je favoriete club of zaak, zonder papieren kaartjes. Je raakt niets kwijt en ontvangt persoonlijke voordelen, acties en uitnodigingen.

Eigenlijk zijn er weinig nadelen — je hebt alleen een smartphone nodig met Apple of Google Wallet. Privacy en data zijn volledig beschermd.

Omdat het makkelijk is, modern aanvoelt en zorgt voor meer binding tussen fans, klanten en het merk. Ondernemers zien hogere terugkeer en loyaliteit.

  1. On the Passes page, click on one of the three templates (Coupon, Membership, or Stamp).
  2. Enter all the information on the General and Frontside tabs. This includes your company, the card, and, if necessary, the discount or announcement.
  3. Click Save.
  4. If you are creating a coupon card, skip step 5.
  5. To put the card on their phone, the customer needs to enter their name and email address. Here, you can design the page where they can do this. Add your logo and type your own text. You can also customize the colors to match your brand.
  6. Download the QR code now, or copy the URL. Share it with your customers so they can download the card to their phones. Done!
  1. On the Notifications page, select the card you want to send the notification to. Everyone with that card on their phone will receive this notification.
  2. Type your message in the Notification text field and click Send notification.
  3. Check your message and click Send notification.
  1. On the Passes page, open the card you wish to share.
  2. Navigate to the Share tab.
  3. Download the QR code here or copy the URL to share with your customers. They can use this QR code or URL to download the card to their phones.

Yes, open the card you want to edit on the Passes page. You can update all the information there and save it by clicking Save.

The two cards look slightly different because they’re used on different phone brands. The card otherwise works exactly the same way.

On a card with announcements (the Membership card), you can edit the announcement by opening the card on the Passes page. Then, on the Frontside tab at the bottom, you can edit the announcement.

De digitale variant van de ouderwetse stempelkaart. Deze wordt bewaard in de wallet van de gast. Er is geen app nodig die gedownload moet worden.

De digitale variant van een leden kaart, zoals deze gebruikt wordt bij cafés, restaurants & verenigingen. Memberkaarten hebben vaak voordelen aan zich gekoppeld, welke gelden op speciale tijden en op vertoon van de memberkaart.

Een app die op telefoons voorgesinstalleerd staat waarin bijvoorbeeld betaalpassen, vliegtickets, evenementtickets en tegenwoord ook loyaliteit kaarten opgeslagen kunnen worden.

Het gemak waarmee gasten een loyaliteitskaars aan hun wallet kunnen toevoegen is ongekend hoog en veel gemakkelijker dan een app downloaden. Daarnaast is het mogelijk om via de wallet te communiceren met met mensen die jouw loyaliteitskaart hebben toegevoegd

Een melding die je verstuurd die een bericht bevat welke binnenkomt op de telefoon. Het bericht komt binnen en is direct zichtbaar op het beginscherm van de telefoon. De melding bevat ook het logo van jouw bedrijf.

Voor gasten

Scan de QR-code in de winkel of op de website en voeg de kaart toe aan je Wallet. Na het invullen van het registratieformulier klikt de gast op ‘voeg toe aan mijn wallet’.

Bij een aankoop scant de medewerker de kaart van de gast. De medewerker bepaalt het aantal stempels. De stempel verschijnt direct in je Wallet.

Je ontvangt een melding zodra je kaart vol is. Je kunt de beloning direct inwisselen, en daarna worden de gespaarde punten van je kaart ingewisseld en kun je opnieuw beginnen met sparen.

Ja, een digitale spaarkaart kan door tellen. Rechtsboven op de kaart staat vermeld hoeveel volle kaarten er al gespaard zijn.

Ja, je kunt de kaart op elk moment zelf verwijderen via je Wallet.

Zeker. In je Wallet-instellingen kun je meldingen over pushmeldingen beheren en wijzigen.

Ja, als je je geboortedatum hebt opgegeven, ontvang je automatisch een persoonlijke verjaardagsactie of cadeau.

Ja, je kunt via e-mail of QR-code uitnodigingen krijgen van merken of vrienden om ook mee te doen.

Ja, je kunt je vrienden jouw QR-code op je stempelkaart laten scannen. Zij kunnen dan ook de spaarkaart toevoegen. Het kan zijn dat er een aandraagactie actief is. Dat betekent dat jij stempels krijgt wanneer jouw vrienden hun eerste stempel ontvangen.

Nee, dat kan helaas niet. Dat kun je alleen de eerste keer dat je registreert invullen

Voor collega's

Collega’s kunnen via hun handheld, tablet of POS-station stempels uitdelen en kaarten inwisselen.

Slechts een paar seconden — scan de kaart van de gast en met een enkele tik heb je een melding toegevoegd.

Scan de klantkaart of voer handmatig het aantal stempels in via het dashboard of handheld.

Bij een volle kaart verschijnt automatisch een melding. Jij bevestigt de inwisseling op je handheld.

Laat ze de QR-code scannen of stuur ze een uitnodiging via e-mail vanuit het systeem.

Ja, alle functies zijn beschikbaar op handhelds of tablets.

Resultaten & Succes

Acties met duidelijke beloningen en lage drempels. Denk aan: “5x kopen = 1 gratis”. Goed lopende spaaracties geven tussen de 5% en 10% terug aan loyale klanten

Acites die rustigere momenten in jouw zaak promoten, zoals: ‘Een koffietje na het diner op dinsdag en woensdag’, of ‘voor 22.00 binnen betekent een welkomstborrel’.

Kleine, directe beloningen (bijv. gratis drankje, korting, VIP-voordeel), die jouw gasten laat kennis maken met een onderbelicht stuk van jouw bedrijf. Bijvoorbeeld het promoten van de lunch die je net gestart bent.

Afhankelijk van hoe snel jouw gasten bij jouw terugkomen. Bij restaurants zien we vaker meldingen eens in de 6-8 weken. Bij lucnhrooms eens in de 3-4 weken. En bij koffie tentjes & cafe eens in de 1-2 weken.

Een leuke boodschap die je aan je gasten wilt vertellen. Soms gaat dat over het lekkere weer, soms overeen aankomend evenement, en andere keren licht je een product uit.

Jongere gebruikers waarderen snelheid en mobiel gemak; oudere gebruikers reageren goed op persoonlijke aandacht en beloningen.

Broodje Smits, Jaxx Marina, Kop of Munt, Lucifer Coffee

Gemiddeld opent 60–80% van de gebruikers een melding. 25–40% neemt daarna direct actie.

AnyID slaat alle interacties op. Hierdoor kun inzien hoeveel nieuwe bezoekers, terugkerende klanten en ingeleverde beloningen er zijn.

Privacy & Data

We verzamelen alleen de gegevens die nodig zijn om jouw stempelkaart te laten werken — nooit meer dan nodig.

Slechts een paar seconden — scan de kaart van de gast en met een enkele tik heb je een melding toegevoegd.

Data wordt alleen gebruikt voor het tonen van jouw spaarsaldo en relevante acties. Nooit verkocht of gedeeld met derden.

Volledig compliant. Gebruikers kunnen hun gegevens op elk moment inzien of laten verwijderen.

Contract & Financieel

Je kiest zelf tussen een maand- of jaarabonnement. Opzeggen kan maandelijks, tenzij anders afgesproken bij maatwerk.

Betalen gebeurt automatisch via incasso. Je ontvangt daarna een BTW factuur per e-mail.

Ja, elke maand of elk jaar ontvang je automatisch een factuur per e-mail.

Kom je er niet uit?

Mail ons via [email protected] of app ons op WhatsApp +31 6 18412900

 

AnyID-white
Copyright © 2025 AnyID. Alle rechten voorbehouden.
Schimmelt 32, 5611 ZX Eindhoven